nowy1

wtorek, 5 maja 2015

"Z tego wszystkiego nie mogłam zasnąć..." Muza artysty.

W styczniu 2004r., kilka miesięcy przed ślubem Felipe i Letizii, pojawiły się w gazetach artykuły okraszone zdjęciem obrazu, który miał pokazywać pannę młodą w złym świetle. Przyszła Królowa Hiszpanii rzekomo pozowała do dzieła nago. 
Historia tego "skandalu" rozpoczęła się 8 lat wcześniej. W 1996r. Letizia wyjechała do Meksyku, by podjąć pracę w gazecie Siglo XXI i rozpocząć studia doktoranckie. Podczas pobytu poznała kubańskiego artystę Waldo Saavedrę. Malarz tak opisuje ich znajomość: "Kiedy Leti mieszkała w Guadalajara, bardzo się zaprzyjaźniliśmy i kilkukrotnie zrobiłem jej zdjęcia, które później stały się inspiracją dla obrazów, na których pojawia się ona". Na początku powstał mural, który przez kilka lat zdobił ścianę miejscowej restauracji kubańskiej.



Następnie stał się on częścią plakatu dołaczonego do płyty "Suenos Liquidos" zespołu Mana.


W dniu ślubu Felipe i Letizii 22.05.2004r. Saavedra pokazał kolejne dzieło inspirowane przyszłą Księżną Asturii. Obraz nosi nazwę "La Maya" i według artysty jest hołdem dla hiszpańskiego malarza Francisco Goi oraz jego obrazów: Maja naga i Maja ubrana



A co Wy myślicie na ten temat? Czy kobieta z obrazów przypomina Wam Letizię?

Źródło: http://www.elmundo.es/, http://pl.wikipedia.org/, http://www.dailymail.co.uk/

7 komentarzy :

  1. Jak najbardziej przypomina. Pamiętam ten skandal, z początku jakoś mnie to nie zniechęciło, ale im więcej informacji przyswajałam na jej temat (małżeństwo to szybkie) to jakoś przestała wzbudzać moją sympatię i tak w sumie jest do dziś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A cóż złego jest w szybkim małżeństwie? Kochali się, Felipe nie był już młodzieniaszkiem, w sensie, że to był już czas na ustatkowanie się. Może Letizia nie była idealną kandydatką, ale swoje zalety miała.:)

      Usuń
    2. Ja osobiście nic nie mam do Letizii, ale jeśli poznali się z Feliepe w taki sposób jak ukazano w filmie, to raczej przyszły Król ją upolował jak złotą rybkę z akwarium.

      Usuń
  2. przypomina, jednak wydaje mi się, że przedstawianie (jeszcze wtedy) przyszłej królowej w taki sposób, nie było zbyt odpowiednie.

    OdpowiedzUsuń
  3. przypomina ale jakie to ma znaczenie to piękna inteligentna kobieta Królowa a przecież każdy ma jakas przeszłośc.na koniec dodam że obraz jest piękny

    OdpowiedzUsuń

Ronnie natalia-oreiro-pl